Welpen hebben een druk voorjaar

welpenweekend mei 2022

Er is een hoop gebeurd bij de welpen. Met als hoogtepunt ons ouder-kindweekend! Maar eerst: wat hebben we nog meer ondernomen? De welpen hebben goed hun best gedaan bij het knopen en daardoor het knopeninsigne behaald. Een knopenbord werd gemaakt en we hebben een ochtend bij de schuur gepioneerd met het idee ‘bouw je eigen speeltuin’. Daarvoor hadden de welpen genoeg fantasie en er werd volop geknoopt (en gespeeld) Als dat geen insigne waard is…

Met een groep welpen keurig in groene blouse gingen we op bezoek bij het Nationaal Archief! Oud-leiding Raksha werkt hier en gaf ons een uitgebreide rondleiding door alle oude boeken en kaarten (er was eentje gemaakt van olifantenpoep, brrr). Zelf mochten we ook nog een boekje maken!

Toen was het tijd voor nog een insigne: het spoorzoekinsigne. Om dit insigne te halen moeten er routetechnieken worden geleerd. Natuurlijk door er gewoon mee te oefenen! Daarom werden er routes gelopen met technieken als de strippenkaartroute en de bolletje-pijltjeroute. Weten jullie nog welke dat zijn welpen? Zo ja: dan heb je het vast goed gedaan bij de opkomst!

En dan kom ik terug op het hoogtepunt: het ouder-kindweekend! In het thema ‘Expeditie Robinson’ werden er het hele kamp spellen gespeeld in kampen: Noord, Oost, Zuid, West. Van een eetproef met blauwe sliertjes met stukjes tot een stormbaan waar je laag over de grond moest kruipen (ja, ook de ouders): alle expeditieleden hebben fanatiek meegedaan. We hopen dat iedereen het naar zijn zin heeft gehad, de ouders een kijkje hebben kunnen nemen in het scoutingleven en de welpen weer een leuk weekend hadden in een tent. De leiding heeft in ieder geval genoten en bedankt de kinderen en hun ouders voor het avontuurlijke weekend! Nog een laatste ding: wie heeft Expeditie Robinson nou uiteindelijk gewonnen na alle proeven? Dat is…. (tromgeroffel)…. Kamp Noord!

– Marala