Jantje Beton collecte start 6 maart

Jantje Beton logo

Van maandag 6 t/m zaterdag 11 maart is de Jantje Beton Collecte. Dan gaan ruim 40.000 vrijwilligers langs de deuren om geld op te halen zodat kinderen meer kunnen spelen. Scouting Haagse Hout doet ook mee. De welpen, scouts en explorers gaan langs de deuren en zullen ook in Winkelcentrum Mariahoeve staan.

Het belang van spelen

1 op de 6 kinderen in Nederland speelt nooit buiten! Jantje Beton maakt zich grote zorgen. Buiten spelen is heel erg belangrijk voor elk kind, nu en in de toekomst. Daarom faciliteert Jantje Beton al vijftig jaar spelen; van het begeleiden van het aanleggen van speelplekken, tot voorlichting bij gemeenten en ouders.

Scouting Haagse Hout helpt mee om alle kinderen buiten te kunnen laten spelen op veilige speelplekken. Bovendien gaat 50% van de opbrengst naar de clubkas van de scouting zelf. Die opbrengst is heel erg welkom. Komend jaar willen wij daar nieuw (kook)materiaal een een leuk uitje op zomerkamp mee bekostigen.

De collecte

Eén keer per jaar organiseert Jantje Beton een grote collecte. In Haagse Hout collecteert Scouting Haagse Hout. Je herkent de leden van deze scouting aan hun gele-groene dassen. Samen met tienduizenden vrijwilligers halen we geld op, waarmee we zorgen dat meer kinderen meer kunnen spelen.